۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

اسامی میادین مهم برای تجمع سبزها درتهران 25 خرداد



به نقل از صفحه فیس بوک 25 بهمن، به دنبال نظرسنجی صورت گرفته توسط ادمین این صفحه از اعضای آن، میادین مهم برای تجمع روز 25 خرداد به این قرار خواهد بود: 1. میدان ونک 2. فلکه اول صادقیه 3. میدان امام خمینی البته میادین میدان شهدا، میدان امام حسین، میدان تجریش، میدان کاج، میدان انقلاب، هفت حوض... در اولویت دوم قرار دارند.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

علیرغم تمامی مصائب و مشکلاتی که حضور در تظاهرات می تواند داشته باشد حاضر نیستیم حتی یک قطره خون به ناحق از بینی عزیزی جاری شود نه امکان دارد و نه می خواهیم ایران به سوریه ای دیگر بدل شود. راهپیمایی دیروز فراتر از تجلی حضور اعلام بلوغ جنبش سبز بود. تجربه تغییرات خشونت آمیز اغلب به نتیجه مناسبی نیانجامیده اند و این جنبش (که در آن ایرانیان با عقاید و اهداف مختلف حضور دارند) به دنبال پیگیری تغییرات مسالمت آمیر-در هر سطحی- است و بی شک راه خود را خواهد یافت.

راهپیمایی دیروز از این جنس این تجربه ها بود و پیامی روشن داشت: شهید دادیم، زندان کشیدیم اما ایستاده ایم یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت، گذشتیم از آتش و زیبا شدیم. دانستیم حتی در شرایط سخت سرکوب نیر راهی هست که می توانیم مطالبات خود را پیگیری کرده و به اعتراض خود ادامه دهیم بدون اینکه هزینه ای زیادی به ما تحمیل شود. این است پیام راه سبز: امیدوار و استوار بمان، راه خود طریق رفتن را به تو خواهد آموخت...

شورای هماهنگی راه سبز امید امروز در ادامه این راه بیانیه ای برای دعوت به اعتراض در روزهای 25 و 26 خرداد صادر کرد. دیروز به مانند بسیاری از شما که به طرق مختلف چه به صورت کامنت یا ایمیل نظر خود را بیان کرده اید، ما نیز در خیابان حاضر بودیم. فکر می کنیم حرکت بزرگ دیروز میزان هوشمندی و دوراندیشی مستتر در طرح دیروز شورا را علیرغم تمامی انتقادها نشان می دهد:

1- راهپیمایی سکوت بهانه دست نیروهای کودتا برای سرکوب نمی دهد. در عوض عصبی و در مانده شان می کند. این موضوع در این روزها که اجزا مختلف حکومت این چنین با هم درگیرند و بدنه نیروهای نظامی نیز با مردم هستند کلیدی است. آنچه در نهایت این نارضایتی ها به نفع جنبش سبز و تمام مردم ایران به بار خواهد نشاند حضور ماست مگر نه در نهایت قدرت به دست حاکم جائری از جنس خودشان خواهد افتاد.


2- دستگیری های دیروز بسیار کمتر از روزهای قبل بوده (البته و صد البته هر ایرانی سبزی باید برای آزادی این دوستان تلاش کند حتی اگر یک نفر باشند) و خوشبختانه گلی از گلهای وطن را از دست ندادیم. میرحسین در یکی از نوشته هایشان اشاره می کنند که آرزو دارند شرایط برای اعتراض طوری باشد که یک زن ایرانی با کودکی در آغوش هم بتواند در راهپیمایی شرکت کند. این است سبز زیستن و اعتراض که ما یاد می گیریم جنبش سبز را زندگی کنیم، روز به روز متحدتر شویم. اتحادی که این باور را در ما ایجاد خواهد کرد که جز خودمان کسی به یاری مان نخواهد شتافت.


3- تظاهرات مسالمت آمیز روز به روز می تواند هموطنان بیشتری را به پیوستن به اعتراضات مسالمت آمیز دعوت کند. باور کنیم حضور پیگیر ما و شرکت در اطلاع رسانی مستمر باعث خواهد شد به زودی 25 خرداد دیگری شاهد باشیم. نیک می دانیم بسیاری از مردم مانند ما سبزند پس بهتر است سعی کنیم شرایط را برای حضور همه مهیا کنیم. ما هدف داریم.


4- شورا در بیانیه های اخیر خود به مشکلات اقتصادی و اجتماعی این روزها نیز اشاره کرده است. این پیام آشکارا توجه نیروهای تصمیم گیر به این مسائل را نشان می دهد. ما علاوه بر اینکه به حق آویخته ایم و از آن نخواهیم گذشت می خواهیم زندگی بهتری نیز داشته باشیم پس این حرکت می تواند گامی مهم برای پیگیری مشکلات روزمره ای که داریم باشد و دوستان بیشتری را نیز هم داستان کند تا در راه ساختن فردایی روشنتر با هم گام بر می داریم.


درباره بیانیه امروز آنچه ما از میان نظرات شما دریافتیم این بود که معرفی میادین اصلی برای حضور بیشتر به اهداف ذکر شده در بالا کمک خواهد کرد. این مساله نیروهای سرکوب را پراکنده می کند و به اکثر دوستان فرصت حضور در خیابان را خواهد داد. در این راستا و پس از پیشنهاد برخی از شما عزیزان و با درک ابهام هوشمندانه پیشنهاد شورا تصمیم گرفتیم چند میدان را به عنوان مکانهای با اهمیت استراتژیک بالاتر (هزینه کمتری به ما و هزینه ای بیشتری به آنها تحمیل کنند) با نظرات شما انتخاب و به شما معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که این بار به جای "مسیر"، "مقصد" خواهیم داشت. یعنی مثلا میدان "آ" که ممکن است از چهار سو خیابان های اصلی و فرعی چندی به آن وصل شود به عنوان "مقصد" معرفی می شود و ما می توانیم از هر مسیری به سمت مقصد مورد نظر حرکت کنیم و با ادامه پیاده روی و عبور از آن کم کم دوستان دیگر را به میان خود دعوت و برای روزهای مهمتر آماده شویم.

مقصد اول: میدان ونک: که می توان از دو سوی خیابان ولی عصر به سمت آن حرکت کنیم.

مقصد دوم فلکه اول صادقیه: که پیوسته شاهد حضور اعتراضی در آن بوده ایم و عزیزان حاضر در مرکز به سمت غرب و جنوب به سوی غرب می توانند به آن بپیوندند.

مقصد سوم امام خمینی: که از دسترسی خوبی برای مناطق جنوبی برخوردار است.

این میادین از میان 34 مورد پیشنهاد شده انتخاب شده اند. علاوه بر این میدان بسیاری مهم دیگری مانند میدان شهدا، میدان امام حسین، میدان تجریش، میدان کاج، میدان انقلاب، هفت حوض و... نیز میان جز مکان های مهم می باشند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر