۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

تظاهرات سکوت، نشان بلوغ جنبش سبزبود ( گزارش امروز)


بهرحال باید نشان داد، تفاوت و بلوغ مردمی را که از درایت سیاسی کاملی برخوردارند. امروز این درایت را بوضوح می توانستی در گامهای محکم و استوار زن و مرد، پیر و جوان، بخوبی ببینی. مثل اینکه امروز همه آشنا بودن. به غیر از لباس شخصی های که کاملاً می توانستی استیصال را در نگاهشان بفهمی.

از ساعت 6.30 دقیقه بعد ظهر وقتی اتوبوس شرکت واحدی که ما را به سمت میدان ونک می برد، یکباره خراب شد. سریع کرایه اتوبوس را با یکی از دوستانم حساب کردیم و بسمت خیابان ولی عصر حرکت کردیم. هر چه بسمت خیابان ولی عصر حرکت می کردیم، ازدحام نیروهای لباس شخصی و پلیس بیشتر می شد. خیابان ولی عصر را از ونک به پایین شروع به حرکت کردیم. پیاده رو سمت ما کاملا کیپ کیپ بود.

لباس شخصی ها مثل اینکه نمی تونستن کاری بکنن. فقط جوانهای را که از لحاظ ظاهر یا اگر کوله پشتی داشتن نگه می داشتن و کارت شناسای می خواستن و بعد رها می کردند. مرتب خیابان ولی عصر را از بالا به پایین با موتور در حال حرکت بودند. همه جور نیروی رو از هر منطقه می تونستی ببینی.

مطلب جالب حضور خانواده ها بود. پدر و پسر کنار مادر خانواده همه با هم راهپیمایی می کردند. من واقعاً امروز لذت بردم. چند مورد درگیری پیش آمد که یک مورد، به این شکل بود که اینگار یکی از لباش شخصی ها که کم سن وسال بود . جوانی را در کنار پدر و مادرش که در حال حرکت بودند، شناخت. جوان مثل اینکه تو یک ارگان دولتی بود. لباس شخصی سعی می کرد پسر را با خودش ببره ولی مردم و پدر و مادرش مانع شدند. لباس شخصی با وقاحت فریاد می زد اگر نیای فردا می یام محل کارت می برمت.

خواهش و التماس پدر و مادرش واقعاً اعصاب من رو خرد کرد. ولی تجربه جالبی بود برای جنبش امروز

1 نظرات:

shd گفت...

خب آخرش که چی چه فایده ای واقعا چه سودی داشت این کار جز اینکه یه عده بد بخت شناسایی شدن و تا یکی دوروزه دیگه به حسابه همشون میرسیم و کاری میکنیم که اینقد داد بزنن تا سکوت رو باسه همیشه فراموش کنن و بدونن یا اعتراض کنن یا بشین تو خونت

ارسال یک نظر