۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

شرایط بسیار ناراحت کننده مهندس حشمت الله طبرزدی



7ماه از دستگیری ایشان میگذرد،در این مدت مهندس حشمت الله طبرزدی زندان انفرادی و شکنجه را تحمل کرد.به طوری که بازجویان علاوه بر شکنجه فیزیکی مدام ایشان را تهدید به اعدام میکردند.
پس از قضیه اعدام های 19 اردیبهشت ودرگیری فیزیکی ایشان با ماموران حفاظتی اطلاعات ایشان را زندان ...اوین به زندان کچویی کرج منتقل شدند.پس از مدتی ایشان از زندان کچویی کرج به زندان رجایی شهر(به گفته بسیاری مخوف ترین زندان خاورمیانه) منتقل میشود.

شرایط بهداشتی زندان رجایی شهر که جای خودرا دارد و امکانات اولیه مثل محل خوابیدن چیزی نیست که در این زندان تعریف معنایی شده باشد.
برای تماس تلفنی هر شخص باید در یک صف طولانی بیاستد و طبق جیره اش میتواند یک دقیقه تلفنی صحبت کند.
ملاقات های خانوادگی که 1 هفته درمیان است.در هر نوبت ملاقات رفتار توهین امیزی با خانواده های زندانیان سیاسی میکنند،طوری که داخل کفش خانواده های سیاسی را میگردند که یه وقت مواد مخدر به همراه خود به زندان نبرند.

در ملاقات های اخیر چیزی که بسیار مشهود بود این بود که مهندس حشمت الله طبرزدی (سخنگوی شورای همبستگی برای حقوق بشر و دموکراسی در ایران) بسیار لاغر شدند.
و وضعیت جسمانی ایشان بسیار نگران کننده است.
درتمام 11 سال و 7 ماه حبس مهندس طبرزدی فقط چنین لاغر شدن و وضعیت جسمانی را میتوان در دورانی دید که ایشان دست به (چندین بار ایشان در 11 سال حبس قبل از این دستگیری شان ایشان دست به اعتصاب خشک زدند)اعتصاب های طولانی مدت میزدند.

اما در مدتی که ایشان به زندان رجایی شهر رفته اند دست به اعتصاب بلند مدت نزده اند و فقط در مواردی دست به اعتصاب های هدفدار زده اند که هدف از انجامش اعتراض به شرایط زندان یا اتفاقی در بیرون از زندان و همراهی با مردم ازادی خواه بوده است.


همانطور که در پست قبلی در رابطه با ملاقات ایشان با جعفری دولت ابادی نوشتم ،ایشان در این ملاقات به صحبت تبانی که در جلسات بازجویی هایش شده بود شدیدا اعتراض خود را به جعفری دولت ابادی نشان میدهد و این صحبت را توهین به سال ها مبارزات و ارمان های خودش دانسته است.


.......................................
از سال 73 تا به حال مهندس حشمت الله طبرزدی مبارزه برای ازادی + سکولاریسم + عدالت + دموکراسی +مدرنیسم + حقوق بشر را انجام داده است و از انجایی که زندان وطن را به ازادی دور از وطن ترجیح میدهد سنگر مبارزه در ایران را رها نکرده است

0 نظرات:

ارسال یک نظر