۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

فتوا، یا مانعی در برابر ریزش


حمایتهای بی دریغ رهبر جمهوری اسلامی از محمود احمدی نژاد در طی این چند سال گذشته از بعد از کودتای 22 خرداد شکل بسیار متفاوتی به خود گرفت که اوج این حمایتها را می توان در سخنرانی وی در نماز جمعه 29 خرداد ماه 1388 و فرمان سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات مشاهده کرد. که بنا به گفته مفسران و تحلیل گران سیاسی نقش مجتبی خامنه ای پسر ارشد رهبر جمهوری اسلامی در این حمایت آشکار و علنی رهبری از دولت کودتا پر رنگ و غیر قابل چشم پوشی است.

در پی حوادث بعد از انتخابات و مبارزات پیگیر مردم در یکسال گذشته و مشروعیت شخص رهبر جمهوری اسلامی در نزد طرفداران و مراجعی حکومتی که به نوعی از او حمایت می کردند کمرنگ شده و شکافها و اختلافات در بین هیت حاکمه هروز بیش از روز قبل نمود بیشتری میابد که شاید بی ارتباط با از بین رفتن مشروعیت رهبری در نزد آنان نباشد.

در متن منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی ، وی در پاسخ به استفتائی مبنی بر اینکه چگونه باید به او التزام عملی داشت، خود را جانشین امام غایب " و "هم ارز با رسول الله " دانسته و نوشته بود : "" شعبه ای از ولایت ائمه اطهار " ولایت فقیه به معنای حاکمیت مجتهد جامع الشرائط در عصر غیبت است و شعبه ای است از ولایت ائمه اطهار که همان رسول الله می باشد و همین که از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین اطاعت کنید نشانگر التزام کامل به آن است.

این فتوا یا بعبارتی حکم حکومتی، یکی از اشتبهات تاکتیکی کودتاچیان و حلقه بیت رهبری مرتبط با آن است که یکی بعد از دیگری در حال تکرار است که گویی پایانی بر آن نیست.اشتباهاتی که ناشی از گره زدن سرنوشت رهبر جمهوری اسلامی با دولت کودتا بوده که اگرچه عمر خود این دولت در پرده ای از ابهام است.

یکی از اشتبهات تاکتیکی کودتاچیان و حلقه بیت رهبری مرتبط با آن است که یکی بعد از دیگری در حال تکرار است که گویی پایانی بر آن نیست.اشتباهاتی که ناشی از گره زدن سرنوشت رهبر جمهوری اسلامی با دولت کودتا بوده که اگرچه عمر خود این دولت در پرده ای از ابهام است.

صدور این فتوا خود ناشی از متزلزل بود جایگاه رهبری در نزد مردم و حتی طرفداران ایشان است که خود رهبری از میزان محبوبیت خود در نزد مردم با کمک نظرسنجی های که توسط دستگاه های اطلاعاتی حکومت انجام می شود آگاه هستند. در این بین با فشارهای داخلی و بین بین المللی که هر روز بر حکومت و کودتاچیان بیشتر می شود و با پیش بینی حاکمیت از روزهای بحرانی و ترس از اعتراضات گسترده دیگر که در پی سیاستهای غلط اقتصادی و سیاسی که در حال اجرا است، صدور این فتوا خود به مانند سدی هر چند موقت در سر راه ریزش نیروهای وفادار به رهبری است که هر طوری شده حتی به زور و چسب فتوای مضحک این نیروهای در حال ریزش را به دور خود جمع کند.

دومین هدف ایجاد بستری برای نیروهای سرکوبگر برای بر خورد با مخالفان و معترضان و حتی نیروهای خودی است که تمایلی برای همراهی با دولت کودتا و حاکمیت را ندارند

که البته این طرح همانند طرحهای گذشته با برداشتن این فتوا از روی وب سایت های شخص رهبری و چند سایت اصولگرا با شکست مواجه شد.

این در حالیست که به گفته بسیاری از مراجع آقای خامنه ای مرجع تقلید نیست و رساله ای ندارد و نمی تواند به استفتاء پاسخ دهد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر