۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

جنبش سبز و لزوم گسترش آگاهي در روستاها و شهرستانها

 
" زماني كه شبكه هاي خود ساخته اجتماعي به روستاها برسد مي شود به پيروزي نهايي اميدوار تر بود. روستايي امروز يك انسان آگاه است، نه يك فرد ساده لوح كه با خبررساني حاكميت تحت تاثير قرار گيرد. اين سخنان بخشي از مصاحبه بانوي سبز، زهرا رهنورد است كه براستي مي توان از او بعنوان يك استراتژيست جنبش سبز نام برد كه هر سخنش به ما راه مبارزه را مي آموزد.


 

 

در زمان كنوني كه حاكميت فاز جديد سركوب را در پايتخت عليه فعالان جنبش سبز و شهروندان و بخصوص رهبران جنبش، آقايان موسوي و كروبي  را به اجرا گزارده است  و جنبش سبز تاكتيك خود را ازفازتظاهرات خياباني  و ميداني به روشهاي كم هزينه تر و كوچكتر اما موثرتر تغيير داده است يكي از روشهاي بسيار تا ثيرگزار، همانا آگاهي بخشي در بين قشر روستايي و كشاورز است كه دولت كودتايي از هم اكنون برروي آنان  سرمايه گزاري كرده و با اتكا به رسانه دروغ خود (صدا و سيما و روزنامه هاي حكومتي ) در پي دستابي به اهداف  شوم خود است،  شايد بهترين زمان براي جنبش است كه به فكر گسترش و بسط خود در بين جامعه روستايي باشد كه صد البته پيروزي جنبش را تضمين خواهد كرد.

 

 

 

 

راهكار :

 

 

 

اول – هر يك از اعضاي جنبش سبز و هر كس كه خود را جزئي از جنبش مي داند بايد بعنوان سفيري از سوي جنبش در روستاها و شهرستانها بوده  یا  به اين نواحي سفر کرده و هر اندازه كه مي تواند به بسط و گسترش آگاهي چه با صحبت با روستاييان و چه از روشهای دیگركمك كند و با اطلاع از مشكلات آنان، مسائل تبليغي حكومت را خنثي نموده و حقايق را آنچه كه هست بيان كند.

 

 

 

دوم- با ارتباط با افراد محلي كه در بين همشهريان و هم روستايان خود داراي نفوذ و اعتبار هستند آنان را از اهداف جنبش و آينده دولت كودتا مطلع سازیم  و از طريق آنان به بسط و گسترش آگاهي در بين هم روستايان و همشهريان خود پرداخته و شبكه هاي اجتماعي در روستاها را شكل داده و فعال نمايم.

 

 

 

سوم- شركت در امور خيريه و رفاهي بنفع نيازمندان از ديگر كارهايي بسيار مثبتي است كه در جهت جذب هر چه بيشتر افراد در روستاها و شهرهاي كوچك به جنبش مي توان از آن استفاده نمود.و اين كار را مي توان با بسيج نيروها و شبكه هاي اجتماعي كه در شهرها شكل گرفته در گروه هاي كوچك براي كمك به مناطق روستايي برنامه ريزي و اجرا نمود.

 

 

 

چهارم- بايد در نظر داشت كه اگر چه ما در عصر اطلاعات و فناوري نوين قرار داريم ولي بسياري از جوانان در روستاها و شهرستانها به رسانهاي آزاد از قبيل انترنت و شبكه هاي ماهوارهاي دسترسي ندارند ولي خوشبختانه  تقريبا بيشتر جمعيت روستايي از نعمت خواندن و نوشتن برخوردارند و مي توان براي آنان خوراك فكري تهيه نمود. جزوات ، كتب ، سي دي  كه در بر دارنده اهداف جنبش ، رويكرد ، سياستهاي درست رفاهي و معيشيتي ، و در بخش كشاورزي و عمراني و غيره را در برداشته باشد كه اين بر عهده نخبگان و كارشناسان در هر بخش است كه باشناخت و شناسايي مشكلات به راه حل براي آن بپردازند و آيندهاي روشن را در صورت پيروزي جنبش سبز براي آن ترسيم نمايند.

 

 

 

 

پنجم – با تهیه عکس و فیلم های مستند از نواحی روستایی و محروم و مشکلات مردم در این نواحی می توان این فیلمهاو عکسها را در اختیار رسانهای آزاد بویژه رسانه ای حامی جنبش قرار داد که بسیار می تواند مردم را از عوام فریبی دولت کودتا آگاه سازد و حاکمیت را به چالش کشید و پیوند هرچه نزدیکتری را بین جنبش و مردم روستایی ایجاد نماید.

 

 

 

 

بايد در نظر داشت كه مبارزه با يك حكومت ديكتاتوري كه به تمامي امكانات از رسانه تا تجهيزات براي سركوب دسترسي دارد تا دستيابي  جنبش به پيروزي نهايي مستلزم فداكاري و طرح استراتژي و اجراي كردن آن دارد و تنها به تظاهرات خياباني در شهرهاي بزرگ محدود نمي شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر