۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

پارانویای رهبری


پارانويا، (بيماري توهم) در تعريف عام آن، حالتي است كه شخص در آن با اهميت فوق العاده و خارج از اندازه اي كه بسلامت جاني و مالي خود ميدهد، خود را شكنجه مي دهند. اين گونه افراد مدام در اين فكر هستند كه عوامل انساني، طبيعي يا ماواء طبيعي خودشان، دارايي و افراد خانواده شان را تهديد مي كنند و همه، در فكر توطئه چيني بر ضد آنها هستند.

علائم بيماري

  • اختلال هويتي: زماني بروز مي كند كه شخص بدون وجود هيچگونه دليلي نسبت به زندگي اجتماعي، شغلي و خانوادگي خود سو ظن پيدا مي كند. اعتقاد به اينكه قدرت خاصي دارند يا در يك ماموريت مخصوصي هستند.

  • بد گماني: چنين افرادي هميشه در حالت تدافعي به سر مي برند و جهان براي آنها به منزله محيطي خطرناكي است.هميشه بر تئوري توطئه يا اعتقاد به اينكه اخبار و وقايع كاملا نامربوط، در واقع اجزاء يك نقشه بزرگ و توطئه آميز هستند.

  • حساسيت بيش از اندازه : افرادي كه به پارانويا مبتلا هستند معمولا بيش از اندازه به هشدارهاي و اخطارها توجه مي كنند، آنها انتقاد را به سختي قبول مي كنند، هميشه در حالت تدافعي به سر مي برند و افرادي ستيزه جو هستند.

  • خودبزرگ بيني : افرادي هستند كه با جديت تمام تصور مي كنند كه داراي قدرت هاي باوركردني هستند و بر روي افراد ديگر سلطه دارند.

  • كناره گير و منزوي هستند : افراد پارانويايي تا آنجا كه امكان داشته باشد خود را از ساير افراد جامعه جدا مي كنند و بيشتر گوشه نشيني اختيار مي كنند.

خوب است كه بدانيم بسياري از حكام مستبد، به پارانويا مبتلا بوده اند، براي مثال استالين نمونه بارز از شخص پارانوييد بوده است، اين مورد مي تواند سوال خوبي را بوجود بياورد در مورد استالين، كه آيا در واقع دشمنان زياد او توهم نبوده است؟

اما در زمان كنوني، متاسفانه كشور ما نيز به نوعي با مشكل بيماري توهم در سطح عالي كشور روبرو است، كه با توجه به موارد بالا سعي داريم به نشانه هاي اين بيماري در مقامات مسئول كشور بپردازيم.

نمونه ها و نشانه های بيماري

1.بر خلاف اكثر صاحب نظران و تحليلگران كه سفرمکرر آقاي خامنه اي به قم که بصورت آشکار و مخفی صورت گرفت، را نوعي بدست آوردن مشروعيت نداشته خود ارزيابي كردند يا گروهي ديگر اين سفر را براي جلب نظر مراجع براي جانشني پسر خود ( مجتبي خامنه اي) براي ولي عهدي دانستند، نگارنده بر اين نظر است آقاي خامنه اي بار ديگر بر اثر وهمييات خود و بد گماني براي فرونشاندن فتنه و توطئه اي ديگر اين بار در شهر قم راهي اين شهر شد. كه اگر بنا به فرض اگر براي دلايل كسب مشروعيت و مرجعيت براي فرزند خود رفته بود، با در نظر گرفتن خصوصيات سرکوب گری و دیکتاتوری کودتاچیان، حکومت نيازي به كسب تكليف نداشته و ندارد و اکثر مراجع در شرایط کنونی سکوت اختیار کرده اند.


2.به مناسبت سال روز 13 آبان، روز دانش آموز، آقای خامنه ای در جمع دانش آموزان به مطالبی اشاره کردند که با توجه سابقه ایشان در سخنرانی های گذشته ما را پیش از پیش به این مسئله سوق می دهد که شاید ایشان به این بیماری مهلک و خطرناک که می تواند علاوه بر خطراتی برای خود ایشان کشور را به ورطه نابودی بکشاند، مبتلا شده اند. ایشان در این سخنرانی خاطر نشان ساختند " خودتان خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال 88 بود، این فتنه خیلی چیز مهمی بوده، قصدشان خیلی عجیب و غریب بود، در واقع می خواستند ایران را تسخیر کنند.(بمناسبت 13 آبان / 12 /8/89)


3. در سخنرانی های قبلی آقای خامنه ای می توان واژه دشمن و توطئه به وفور می توان یافت که اشاره به این سخنان از حوصله خوانندگان این مقاله خارج است، که البته باز این واژگان را در سخنان ایشان در آینده خواهیم شنید. اما آنچه برای ما مهم خواهد بود سرنوشت کشور است که در دست انسانهای بیمار اداره می شود که در سایه این بیماری توهم هر روز دشمن بیشتری پیدا می کند و شرایط برای هم میهنان سخت تر و سخت تر می شود و افرادی در سایه این بیماری آقای خامنه ای اهداف شوم خود را در جهت منافع شخصی و گروهی و باندی خود دنبال می کنند.



آیا تا بحال از خود پرسیده ایم که این دشمن چه شخصی و چه کشوریست که مدام ما را تهدید می کند و در سایه این تهدید باید رای میلیون ها ایرانی دزدیده شود، نظامیان بر تمامی امور کشور تسلط کامل داشته باشند، دهها تن از جوانان بی گناه این مرز و بوم به جرم اعتراض به دزیده شدن رای شان کشته شوند، منافع ملی و آبروی کشور برای این دشمن فرضی ضایع شود؟


چگونه است یک نفر تمامی این توطئه ها و دشمنان را می بیند ولی میلیون ها نفر انسان عاقل و بالغ با توجه به دسترسی به تمامی اخبار و تجهیزات مدرن روز از دیدن این دشمن فرضی ناتوان هستند؟!


اما چنان این بیماری بر معظم له فایق آمده که حتی نزدیکترین افراد ایشان هم به نوعی به این بیماری مبتلا شده اند تنها کافیست به وب سایت آقای خامنه ای مراجعه نمایید که به کلماتی مزین شده که نوشته دشمن درونی و دشمن بیرونی !

0 نظرات:

ارسال یک نظر