۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

وضعیت وخیم جسمی حسین رونقی ملکی


خبرگزاری هرانا – وضعیت روحی و جسمی حسین رونقی ملکی، زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، پس از تحمل ۴۰۶ روز زندان رو به وخامت می‌گراید و مسئولان کماکان از دادن مرخصی به وی ممانعت به عمل می‌آورند.

یکی از نزدیکان حسین رونقی ملکی در همین رابطه به گزارشگر هرانا گفت: بازجوهای وزارت اطلاعات حداقل مبلغ وثیقه‌ای که در قبال مرخصی آقای رونقی طلب کرده‌اند، یک میلیارد تومان است اما با این حال این مسئله قطعی نیست و مسئولان در برابر پیگیری‌های خانواده گفته‌اند که بایستی از بالا دستور بیاید.



وی با تاکید بر وضعیت روحی نامساعد حسین رونقی ملکی افزود: حسین به دلیل ناراحتی کلیوی و عفونت‌های دهان و دندان، در شرایط جسمی نامساعدی نیز به سر می‌برد و مسئولان زندان با توجه به نیاز مبرم این زندانی سیاسی به درمان، حتی وی را به بهداری زندان منتقل نمی‌کنند. این روند تا جایی ست که چندی پیش هنگامی که حسین یکی از کلیه‌هایش به شدت درد می‌کرد، مسئولان چندین بار به او «مرفین» تزریق کردند و هیچ اقدامی در برابر درمان وی انجام ندادند.


وی افزود: حسین مدت‌ها پیش رنجنامه‌ای از درون زندان برای دادستانی نوشته بود که در آن به شرح شکنجه‌ها و چگونگی اعتراف گیری بازجوهای وزارت اطلاعات پرداخته بود، اما مسئولین زندان مانع از این شدند که این نامه از زندان بیرون بیاید و به دست دادستانی برسد.


او در پایان اظهار داشت: پیش‌تر نیز حسین و خانواده‌اش از روزنامهٔ کیهان به دلیل اکاذیبی که در ماه‌های اولیهٔ بازداشت در مورد وی منتشر شده بود، شکایت کرده بودند؛ اما روزنامهٔ کیهان در دادگاه براساس پیش بینی‌ها تبرئه شد.


حسین رونقی ملکی در ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و در ماه‌های اولیه بازداشت به شدت تحت فشار بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و در اعتراض به این روند چندین بار دست به اعتصاب غذا زد. وی در مهرماه سال جاری از سوی دادگاه بدوی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در آذرماه و توسط دادگاه تجدید نظر نیز مورد تایید قرار گرفت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر